Forceful

Workxshop 'Hoe verkoop ik mijn zorgorganisatie als accountmanager'

Workshop Hoe verkoop ik mijn zorgorganisatie als accountmanager (dagdeel)

Datum: donderdag 1 februari, dinsdag 20 maart, donderdag 4 oktober en donderdag 8 november 2018.
Tijd: van 13:00 tot 17:00 uur.
Prijs: € 250, - exclusief btw.
Leden van het ZorgmarketingPlatform hebben 20% korting.
Praktijkdocent: Thijs Koevoet van T-Workx.
Locatie: Rozet in Arnhem-centrum.

Verkoopeffectiviteit bij accountmanagement en relatiebeheer in de zorg

Omschrijving

In deze praktijkgerichte workshop komen de basisprincipes van gespreksvaardigheden bij accountmanagement en relatiebeheer uitgebreid aan de orde. U leert hoe u met succes langdurige relaties met zakelijke klanten zoals zorginkopers, verzekeraars, gemeenten en verwijzers kunt aangaan en ontwikkelen. Als accountmanager en relatiebeheerder wil je een stevige lange termijnrelatie opbouwen met je klant, beheersing van de juiste gesprekstechnieken is hierbij essentieel. Hierdoor haal jij het meeste rendement uit de diverse contactmomenten die je met je klant hebt. Tevens zal de klant jou ook gaan zien als een interessante gesprekspartner.

Een leerzame workshop voor iedere accountmanager en relatiebeheerder die meer uit zijn gesprekken wil halen en zijn relatie met de klant wil verstevigen! Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Hoe kom ik beter in gesprek met type klanten waar ik nu lastig een klik mee krijg?
  • Hoe komt het dat ik de ene klant zo kan overtuigen van mijn voorstel en dat het bij een andere klant maar niet schijnt te lukken?
  • Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een gelijkwaardige gesprekspartner wordt?
  • Hoe kan ik een relatie opbouwen met de klant, gebaseerd op wederzijdse afhankelijkheid?
  • Wat is klantgerichtheid en professionaliteit, in welke nuances en details zit dat?
  • Wat is weerstand, welke vormen zijn er, hoe reageer ik hier adequaat en professioneel op?
  • Hoe kom ik over? Hoe komen wij als collega’s/team over?
  • Hoe reageer ik effectief, professioneel, klantgericht en klantbewust op het gedrag van de ander?
  • Hoe straal ik de kernwaarden van de organisatie uit?
  • Waar moet je beginnen en hoe pak je het aan?

Voor wie?

Deze workshop is voor medewerkers van een zorgorganisatie die zich bezig (gaan) houden met accountmanagement en relatiebeheer. Die op een bewuste manier willen leren hun communicatie en gedrag af te stemmen op de klant, zodat zij beter contact krijgen en de klant beter kunnen overtuigen.

Aanpak en werkwijze

Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. Men werkt tijdens de workshop aan de persoonlijke gespreksvaardigheden. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen. Door gerichte feedback worden de gespreksvaardigheden aangescherpt. Het doel van de workshop is het creëren van bewustzijn en het aanreiken van inzichten, handvatten en ervaringen. Waardoor u als accountmanager of relatiebeheerder optimaal kunt bijdragen aan het gewenste resultaat van uw organisatie.

Na afloop van de workshop

Hebt u inzichten, concrete handvatten, voorbeelden en tips.

  • Bent u bekend met de diverse sociale en communicatieve stijlen;
  • Weet je wat je eigen stijl is, hoe die stijl past bij andere stijlen en hoe je je communicatie kunt aanpassen aan je gesprekspartner op een betere band te krijgen;
  • Weet je het verschil tussen rationele en emotionele behoeften en hoe je die kunt achterhalen;
  • Ben je in staat om beslismotieven te achterhalen;
  • Weet je hoe je de mate van spanning in een gesprek kunt beïnvloeden en beheersen, zodat je je gesprekspartner tot het punt van beslissen kunt brengen;
  • Weet je je positie tijdens een onderhandelingspositie te verstevigen, zonder de relatie te schaden;

Praktijkdocent Thijs Koevoet

Thijs Koevoet is eigenaar van trainingsbureau T-Workx en al meer dan 25 jaar actief op het gebied van teamontwikkeling, communicatie en leidinggeven. Zowel in het bedrijfsleven als in de zorgsector. Als trainer/coach geeft hij regelmatig presentaties, trainingen en workshops. Ook verzorgt hij trainingen en workshops voor meerdere opleidingsinstituten.

Aanmelden en voorwaarden workshop: datum, prijs en andere praktische informatie

Datum

Deze workshop wordt gegeven op:

  • Donderdag 1 februari 2018.
  • Dinsdag 20 maart 2018
  • Donderdag 4 oktober 2018.
  • Donderdag 8 november 2018.

Programma

  • 13:00 Inloop met koffie en thee
  • 13:15 Start programma.
  • 17:00 Afronding en einde.

Prijs

De investering voor deze workshop bedraagt per persoon € 250,- exclusief btw. Dit is inclusief: • Koffie en thee. • Digitale inspiratie via artikelen, presentaties, literatuur, studiemateriaal, etc. • Certificaat van deelname.

Locatie

Rozet
Kortestraat 16
6811 EP Arnhem
www.rozet.nl

Aanmelden

U kunt zich aanmelden door een email te sturen naar Thijs Koevoet via info@t-workx.nl o.v.v. uw:

  • Volledige naam, functie en organisatie.
  • Telefoonnummer.
  • Factuuradres en -gegevens.
  • Naam workshop.
  • Gewenste datum workshop.

De organisatie is in handen van T-workx. Contactpersoon voor aanmelden en praktische informatie is Thijs Koevoet van T-Workx via info@t-workx.nl.

Voorwaarden

Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u per email een voorlopige bevestiging. Als er voldoende aanmeldingen zijn, ontvangt u drie weken voor aanvang van de workshop per email een definitieve bevestiging met factuur. De factuur dient voor aanvang van de workshop betaald te zijn. U kunt tot drie weken voor aanvang van de workshop kosteloos annuleren. Daarna (korter dan drie weken voor aanvang) bent u het volledige bedrag verschuldigd. U kunt bij verhindering een plaatsvervanger sturen. In voorkomende gevallen kunnen locatie en/of praktijkdocent gewijzigd worden. U wordt daarover tijdig geïnformeerd. Alle informatie wordt digitaal verstrekt. Met de aanmelding per email gaat u akkoord met deze voorwaarden.

In-company

Deze workshop kan bij voldoende deelnemers ook in-company, als maatwerktraining binnen uw organisatie, gegeven worden. Vraag naar de mogelijkheden.

Meer informatie

Voor meer inhoudelijke en praktische informatie over de workshop kunt u contact opnemen met Thijs Koevoet van het Zorgmarketingplatform via info@t-workx.nl.

Meld je snel aan en laat je bijpraten en inspireren door collega’s uit de praktijk! Wees er snel bij, want de groepen zijn klein en het aantal plaatsen is beperkt.

Neem direct contact op06-16897775

T-Workx is een onafhankelijk bureau, gespecialiseerd in coaching en training, voor persoonlijke ontwikkeling, teamontwikkeling en organisatieontwikkeling.

info@t-workx.nl