Forceful

Strategisch relatiebeheer en accountmanagement in de zorg

Workshop Strategisch relatiebeheer en accountmanagement in de zorg (dag)

Datum: VOORJAAR: dinsdag 23 januari, dinsdag 6 maart, donderdag 29 maart, dinsdag 24 april, donderdag 17 mei, donderdag 31 mei, NAJAAR: dinsdag 25 september en dinsdag 20 november 2018.
Tijd: van 09:30 tot 16:30 uur.
Prijs: € 450, - exclusief btw.
Leden van het ZorgmarketingPlatform hebben 20% korting.
Praktijkdocent: Thijs Koevoet van T-Workx.
Locatie: Rozet in Arnhem-centrum.

Strategisch relatiebeheer en accountmanagement in de zorg
Een must voor het voortbestaan van zorgorganisaties

Omschrijving

Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer’ op moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat zorgorganisaties opdrachten moeten gaan verwerven en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

Hadden zorgorganisaties voorheen alleen met de zorgverzekeraar te maken, tegenwoordig hebben zij met steeds meer verschillende zakelijke relaties te maken: gemeenten en provincies, zorgkantoren, eerstelijns zorgaanbieders (ketenafspraken) of andere financiers. Deze inkopende partijen professionaliseren zich in snel tempo. Voor de zorg dus van groot belang om haar ‘verkoopzijde’ mee te professionaliseren. De oplossing ligt in de invoering van zorgmarketing, waarbij strategisch relatiebeheer en accountmanagement één van de kritische succesfactoren is.

Maar wat is accountmanagement in de zorg nu precies? Wie moeten dit gaan doen? En wat moet je dan allemaal organiseren? T-workx biedt een workshop waarin u in korte tijd goed zicht hebt op dit belangrijke onderwerp. De basisprincipes van strategisch relatiebeheer en accountmanagement komen uitgebreid aan de orde. Op een interactieve manier gaan we in op alle bijkomende praktische aspecten: Wie moeten deze rol op zich gaan nemen? Wat moeten we intern gaan organiseren? Wie zijn onze klanten en wat moeten we van hen weten? Daarnaast deelt de trainer diverse best practices uit de zorg met u en krijgt u tips mee.

Programma

Inleiding

  • Marktwerking in de zorg
  • Toenemende concurrentie
  • Van 1 ‘klant’ vroeger naar meerdere klanten nu

Uitgangspunten

  • Wat is strategisch relatiebeheer en accountmanagement en wat omvat het?
  • Basisbegrippen en principes
  • Nut en noodzaak van een relatiebeheer- en accountplan
  • Van ‘klus’ voor de bestuurder naar activiteiten voor het operationele niveau
  • Waar staat de zorg nu?
  • Voorbeelden uit de praktijk

Het proces

  • Koopproces en koopgedrag van een zakelijke klant
  • Wie zijn uw klanten/relaties? Zijn alle klanten even belangrijk?
  • Hoe ziet het accountmanagementproces eruit?
  • Het verkoopproces
  • Analyseren van de klant (account): Decision making unit (DMU), inkoopmotieven, Inkoopstrategieën (zoals aanbesteding), inkoopproces
  • Hoe organiseert u een en ander intern?
  • Wie moet u daarbij betrekken?
  • Hoe deelt u alle informatie met elkaar?
  • Permanente evaluatie en borging

Tot slot

  • Succes- en faalfactoren
  • Opstellen accountplan
  • Best practices uit de zorg
  • Tips en tricks

Voor wie?

Deze workshop is bedoeld voor medewerkers van zorg- en welzijnsorganisaties die zich bezig (gaan) houden met strategisch relatiebeer en accountmanagement. Daarnaast voor iedereen die wil weten wat dit betekent voor de zorg en zijn of haar organisatie

Aanpak en werkwijze

Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken en er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen. Het doel van de workshop is het creëren van bewustzijn en het aanreiken van inzichten, handvatten en ervaringen. Waardoor u als accountmanager of relatiebeheerder optimaal kunt bijdragen aan het gewenste resultaat van uw organisatie.

Na afloop van de workshop

Hebt u een compleet overzicht rond strategisch relatiebeheer en accountmanagement in de zorg. U weet wat er bij komt kijken en wat u intern moet organiseren. Hebt u inzichten, concrete handvatten, voorbeelden en tips.

Praktijkdocent Thijs Koevoet

Thijs Koevoet is eigenaar van trainingsbureau T-Workx en al meer dan 25 jaar actief op het gebied van teamontwikkeling, communicatie en leidinggeven. Zowel in het bedrijfsleven als in de zorgsector. Als trainer/coach geeft hij regelmatig presentaties, trainingen en workshops. Ook verzorgt hij trainingen en workshops voor meerdere opleidingsinstituten.

Aanmelden en voorwaarden workshop: datum, prijs en andere praktische informatie

Datum

Voorjaar

  • Dinsdag 23 januari 2018
  • Dinsdag 6 maart 2018
  • Donderdag 29 maart 2018
  • Dinsdag 24 april 2018
  • Donderdag 17 mei 2018
  • Donderdag 31 mei 2018

Najaar

  • Dinsdag 25 september 2018
  • Dinsdag 20 november 2018

Prijs

De investering voor deze workshop bedraagt per persoon € 450,- exclusief btw. Dit is inclusief: • Koffie, thee en Lunch. • Digitale inspiratie via artikelen, presentaties, literatuur, studiemateriaal, etc. • Certificaat van deelname.

Locatie

Rozet
Kortestraat 16
6811 EP Arnhem
www.rozet.nl

Aanmelden

U kunt zich aanmelden door een email te sturen naar Thijs Koevoet via info@t-workx.nl o.v.v. uw:

  • Volledige naam, functie en organisatie.
  • Telefoonnummer.
  • Factuuradres en -gegevens.
  • Naam workshop.
  • Gewenste datum workshop.

De organisatie is in handen van T-workx. Contactpersoon voor aanmelden en praktische informatie is Thijs Koevoet van T-Workx via info@t-workx.nl.

Voorwaarden

Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u per email een voorlopige bevestiging. Als er voldoende aanmeldingen zijn, ontvangt u drie weken voor aanvang van de workshop per email een definitieve bevestiging met factuur. De factuur dient voor aanvang van de workshop betaald te zijn. U kunt tot drie weken voor aanvang van de workshop kosteloos annuleren. Daarna (korter dan drie weken voor aanvang) bent u het volledige bedrag verschuldigd. U kunt bij verhindering een plaatsvervanger sturen. In voorkomende gevallen kunnen locatie en/of praktijkdocent gewijzigd worden. U wordt daarover tijdig geïnformeerd. Alle informatie wordt digitaal verstrekt. Met de aanmelding per email gaat u akkoord met deze voorwaarden.

In-company

Deze workshop kan bij voldoende deelnemers ook in-company, als maatwerktraining binnen uw organisatie, gegeven worden. Vraag naar de mogelijkheden.

Meer informatie

Voor meer inhoudelijke en praktische informatie over de workshop kunt u contact opnemen met Thijs Koevoet van het Zorgmarketingplatform via info@t-workx.nl.

Meld je snel aan en laat je bijpraten en inspireren door collega’s uit de praktijk! Wees er snel bij, want de groepen zijn klein en het aantal plaatsen is beperkt.

Neem direct contact op06-16897775

T-Workx is een onafhankelijk bureau, gespecialiseerd in coaching en training, voor persoonlijke ontwikkeling, teamontwikkeling en organisatieontwikkeling.

info@t-workx.nl